DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 27.08.2009 13:23:14 

Stavba modelů a kolejišť ve velikosti H0e  

Stavba Petra Gajdoše

Tak zde bych Vás chtěl seznámit se stavbou mé Úzkokolejky ve velikosti H0e .  Ačkoli jsem Téčkař, tak jsem si tuto velikost vybral proto, že ve velikosti TT jsou pojezdy do těchto vozidel na rozchodu 760mm pro mě docela náročné na stavbu a vůbec jejich konstrukci. Proto H0e , ale i díky kamarádovi Peťovi, který se stavbou uzkokolejky v H0e také zabývá a jemi více méně poradcem a pomocníkem v mé stavbě.

Ale nyní k samotnému návrhu:

Moje kolejiště pod názvem Petříkov (název místní stanice) je tvořeno hlavním námětem dvoukolejné koncové úzkorozchodné stanice s nákladištěm na jednokolejné trati , která se následně schovává do tunelu a končí ve skrytém dvoukolejném nádraží. Provoz na této lokálce nebude tak rušný jako na jiných kolejištích, souprava vedle soupravy apod.. .

Na této lokálce osobní dopravu bude zajišťovat mot.lokomotiva řady TU47.0 dnešní 705.9 s jedním vozem Balm-ú. Do budoucna možná přibude ještě jedna takováto souprava, která by se ve staničce Petříkov křižovala. Hlavním přepravcem na této lokálce je zdejší pila, která i v Petříkově loží vozy dřevem.

Hlavním námětem kolejiště je tedy provoz v koncové staničce na uzkorozchodné jednokolejce, která je oblopená lesnatou krajinou. Ve staničce Petříkove se nachází i závorářský domek a zahrádka zdejší rodinky ,která zde žije. Opodál je nákladiště dřeva a před staniční budovou se nachází i autobusová zastávka linkové dopravy, která rozváží následně obyvatele do sousedních vesnic. Za stanicí protíká i malá zdejší říčka. Krajina je kopcovitá a zalesněná.

                                                    Zde přikládám i plánek.

                                                      

Tak a pustil jsem se do stavby. Z voděvzdorné překližky jsem sešroubil dva rámy, udělal příčníky pro pokládku sololitu. Po té jsem položil samotný sololit. Začal jsem vyměřovat koleje a samotnou trať. Pak jsem začal řezat sololit pod koleje a dáváat ho na špalíčky abych mohl naznačit nerovný terén a podklad nebyl vyloženě deska. Pak začala pokládka kolejí na prvním modulu a tvorba pevných zakončení kolejí mezi díly pomocí kuprextitu ke kterému jsem následně konce kolejí přiletoval a mezi plochu dvou kolejnic přerušil obroušením měděného povlaku. Kolejivo jsem použil staré učkové, protože zastávám pravidlo, že i na starém dobře položeném kolejivu se dá také bezproblémově jezdit. Kolejivo je místy původní Nkolejivo od  f.Piko ,ale i pořezané TT kolejivo na rozchod 9mm. Viditelné vyhýbky jsem zbavil přestavníku a u kratých jen jejich pohonné jednotky (cívka a táhlo). Kolejivo jsem zatím jen bodově lepil vteřinovým lepidlem a srovnal jej do roviny. Posléze jej natřu hnědou barvou aby neoxidovalo a nepodléhalo korozi. Z tohoto vyplívá,že  při pokládce kolejí začala nimravá práce s posuvkou při kontrole rozchodu, protože né vžy každá kolej byla ideálně řízlá. Podařilo se mi i zakoupit mašinku řady BR180 ve velikosti N od f. Piko, kterou následně použiju na lokomotivu TU47.0 společně s vozem Balm-ú.

    

   Menu:

 Stavba:První část

 Vozidlový park

 Fotogalerie

 

 Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek